Välj distriktsavdelning

Gotlands län

Vill du bli eftersöksutbildare?

Under våren kommer Jägarnas Riksförbund att utbilda och auktorisera fler eftersöksutbildare. För att få gå utbildningen behöver du bli nominerad av distriktet. Som auktoriserad eftersöksutbildare får du själv möjlighet att hålla i eftersöksutbildningar. Är du intresserad ska du anmäla dig på årsstämman den 21 februari 2018.

Vill du bygga kråkfällor?

Vi letar efter dig som är intresserade av att bygga kråkfällor (revirfällor). Om du är intresserad kontakta Lennart Pettersson
på telefon 070-646 75 04 senast den 15 januari.

Vi söker utbildare i jägarexamen

Är du intresserad av att bli utbildare i jägarexamen i Jägarnas Riksförbunds regi? Eller känner du någon somskulle passa som utbildare? Kontakta Urban Åkerbäck på telefon 070-491 31 21.

Lerduvekastare uthyres

JRF Gotland äger en elektronisk lerduvekastare som hyrs ut till medlemmar. Är du intresserad av att hyra den ska du
kontakta Urban Åkerbäck på telefon 070-491 31 21.

• Jaktpolitik

EU öppnar för enklare vargjakt

2017-11-16, Jägarnas Riksförbund

Den 15 november röstades en resolution igenom i Europaparlamentet där parlamentets syn på art- och habitat- samt fågeldirektivet klargjordes. Det blev tydligt att de nuvarande direktiven inte fungerar och att något måste göras.

• Jaktpolitik

Beslut om vargjakt 2018

2017-09-28, Jägarnas Riksförbund

Under eftermiddagen den 28 september fattades beslut om 2018-års vargjakt. Totalt ska 22 vargar fällas i 5 län. Antalet är alldeles för lågt och det kommer inte få någon verklig effekt på vargpopulationen.

• Förbundsnytt

Ny samverkansgrupp för rovdjursfrågor

2017-07-17, Jägarnas Riksförbund

Som en del av Jägarnas Riksförbunds handlingsplan för Nej till frilevande varg har nu en samverkansgrupp för rovdjursfrågor bildats av och med distrikten i det mellersta rovdjursförvaltningsområdet.

• Förbundsnytt

Ordförandekonferens på Krusenbergs herrgård

2017-02-24, Jägarnas Riksförbund

Den 18-19 februari träffades representanter för distrikten och förbundsstyrelsen på Krusenbergs herrgård för årets första ordförandekonferens.