Gotlands län

Välj distriktsavdelning

Gotlands län

Välkommen till årsstämman i Jrf Gotland!

Lördagen 23/5 skjuter vi klubbmästerskap i Jaktstig och Lerduva.
Plats: Klinten 2 mil norr Karlsborg, anmälan kl. 12.00-14.00.
Då har vi även prisskjutning med luftgevär för de yngre. Grillar lite gott och har det trevligt. ( stigen bygger vi den 16/5 kl. 10.00)

Klubbmästerskap

Torsdagen 27/8 skjuter vi klubbmästerskap på älgbanan i Forsvik.
Anmälan från kl. 16.00. Banan hyres också för Jägarexamens elevers träning. Kurs i Jägarexamen kommer att hållas, kontakta Vuxenskolans växel 0502-10058 eller Sten Persson 0703221081. Om intresse finns startas en Viltspårs kurs upp genom Vuxenskolan någon gång i höst

Vid årsmötet valdes följande styrelse: Göran Olofsson 070-511 95 65, Johan Gustavsson 070-594 48 57, Klas Johansson 070-937 69 51,
Per Olofsson 070-146 48 75, Åke Karlsson 073-032 82 09 och Niklas Olofsson 076-283 44 57.

Kontaktperson: Åke Karlsson 073-032 82 09.

Varmt välkomna! Styrelsen.

Vill du bli eftersöksutbildare?

Under våren kommer Jägarnas Riksförbund att utbilda och auktorisera fler eftersöksutbildare. För att få gå utbildningen behöver du bli nominerad av distriktet. Som auktoriserad eftersöksutbildare får du själv möjlighet att hålla i eftersöksutbildningar. Är du intresserad ska du anmäla dig på årsstämman den 21 februari 2018.

Vill du bygga kråkfällor?

Vi letar efter dig som är intresserade av att bygga kråkfällor (revirfällor). Om du är intresserad kontakta Lennart Pettersson
på telefon 070-646 75 04 senast den 15 januari.

Vi söker utbildare i jägarexamen

Är du intresserad av att bli utbildare i jägarexamen i Jägarnas Riksförbunds regi? Eller känner du någon somskulle passa som utbildare? Kontakta Urban Åkerbäck på telefon 070-491 31 21.

Lerduvekastare uthyres

JRF Gotland äger en elektronisk lerduvekastare som hyrs ut till medlemmar. Är du intresserad av att hyra den ska du
kontakta Urban Åkerbäck på telefon 070-491 31 21.