Mässor 2019 - Jägarnas Riksförbund

Mässor 2019

Under 2019 kommer ni kunna träffa Jägarnas Riksförbund på flertalet mässor. Vissa av mässorna sköts av förbundets distrikt och avdelningar och på vissa kan ni träffa förbundets personal från kansliet. Har ni några frågor så kontakta gärna Jimmy Låås på Jägarnas Riksförbunds kansli. Jimmy når ni på telefon 08 - 550 107 92. Nedan kommer vi fylla på med aktuella mässor så håll utkik för en mässa nära just dig.

Swedish game fair Tullgarn 24-26 maj

Jägarnas Riksförbund är så klart på plats när årets upplaga av Swedish game fair går av stapeln på det vackra området vid Tullgarns slott några mil söder om Stockholm den 24-26 maj.

Denna mässa bjöd förra året på ca 300 utställare och över 26000 besökare och enligt arrangören blir det ännu större i år.

I Jägarnas Riksförbunds monter kan ni träffa personal från förbundets kansli tillsammans med förtroendevalda från dom lokala avdelningarna som gärna svarar på frågor om allt inom jakt och viltvård, här kan man även passa på att tävla om fina priser och ta en fika innan man fortsätter att titta på mässans övriga sevärdheter.

Elmia game fair 30 maj – 1 juni

Elmia game fair är mässan med 100% fokus på jakt och då är vi från Jägarnas Riksförbund så klart på plats med en stor och intressant monter med fina erbjudanden för dej som gillar jakt. I våran monter kan du passa på att ta en fika och diskutera jakt med våran kunniga personal inom allt från älgskötsel, rovdjur och hundar till hur man tar till vara på vilt på bästa sätt. Är du sugen på att tävla om fina priser så har vi även tävlingar i montern.

Jönköping, 30 maj – 1 juni

Utemässan i Lappland 31 maj – 2 juni

I Lycksele hålls varje år Norrlands största utemässa i samband med en av Sveriges största utställningshelger för jakthundar, här finns det mesta för den som är intresserad av jakt, fiske, friluftsliv och hundar. Här kan du även besöka Jägarnas Riksförbunds monter och träffa representanter från dom lokala avdelningarna i närområdet samt personer från förbundets kansli. Här i våran monter bjuds det alltid på god stämning med lite inslag av musik från våran trubadur.

Vi som arbetar i montern svarar gärna på frågor kring medlemskap och förmåner men även jaktliga frågor är så klart välkomna.

Hoppas att vi ses på mässan 31 maj – 2 juni

Rättviks vårmarknad 3-5 maj

Den 3-5 maj arrangeras en av Sveriges största marknader i hjärtat av Dalarna och på plats finner ni Jägarnas Riksförbund. Vi finns på plats för att kunna svara på frågor kring jakt, rovdjur, vapen och så klart medlemskap i Sveriges bästa jaktlag.

I montern bjuder vi på fika och riktigt bra erbjudanden, vi kommer även att ha en tävling med fina priser för jägaren.

Sunne jaktmässa 2-3 augusti

För 5 året i rad så anordnas en jakt mässa för hela familjen i det vackra Sunne i hjärtat av Värmland.Vi på Jägarnas Riksförbund har varit med sen starten och så även i år, vi kommer att ha en monter fylld av trevliga erbjudanden för hela familjen och vill du stanna och prata jakt med oss så bjuder vi även på fika. För dej som gillar spänning kommer vi att ha en tävling i montern med fina priser.

Västgård game fair 26-28 juli

Västgård game fair är mässan med över 200 utställare inom jakt, friluftsliv, skog och motor.  26-28 juli finns vi på Jägarnas Riksförbund på plats med vår monter för att sprida information och svara på dina frågor om jakt, viltvård, eftersök med flera, vi bjuder så klart på fika och riktigt bra erbjudanden.