Utbildningsjakt på Roslagens Jakt & Vilt

En av våra populäraste arrangemang för medlemmar i vårt kvinnliga nätverk har varit utbildningsjakterna med styckningskurs hos Roslagens Jakt & Vilt i Almunge utanför Uppsala.

Roslagens Jakt & Vilt är en av Sveriges största anläggningar för anlagstest hundar. Här kan du träna och testa din hund på vildsvin, älg och björn. Anläggningen har också vilthägn med mufflon, vildsvin, kronhjort och dovhjort där man har möjlighet att jaga.

Utbildningsjakterna genomförs som drevjakt med drevkarl och passkyttar. En dovhjortskalv fälls (eller vildsvin, beroende på säsong) som deltagarna sedan får vara med att flå och stycka. Alla får också med sig en bit av köttet hem.

Roslagens Jakt & Vilt är en av Jägarnas Riksförbunds samarbetspartners. Som medlem har du rabatterade priser både på anlagstest av hund och utbildningsjakter. Här hittar du aktuella priser »

Nina, Marie och Camilla är tre medlemmar som var med på utbildningsjakt hos Roslagen Jakt & Vilt i slutet av november i år.