Preben Garners minnespris

Under årets riksmästerskap i skytte delas för första gången priset i Preben Garners minne ut till den junior som presterar det sammanlagt bästa resultatet under riksmästerskapet.

Preben Garner var en mångårig kulturbärare och hedersman inom Jägarnas Riksförbund som alltid vurmade lite extra för skytte och ungdomsaktiviteter varför priset i hans minne på ett utmärkt sätt kommer gå till att uppmuntra våra unga skyttar lite extra. Preben var, under flera decennier, engagerad på olika nivåer i förbundet, varav nästan 20 år i förbundsstyrelsen. Han bidrog med sitt engagemang till den framgångssaga som Jägarnas Riksförbund är.

Årets riksmästerskap i skytte går av stapeln den 29-31 Juli 2022 på Bocksätters skjutbana.

Mer information om Riksmästerskapet kommer under våren.