Visa Nyhet - Jägarnas Riksförbund
« Tillbaka till aktuellt

Vem blir årets ungdomsledare 2015?

Nominera er ungdomsledare senast den 11 april.

Priset skall gå till den ungdomsledare som under det gångna året gjort speciellt stora insatser för att aktivera och utbilda ungdomar i Jägarnas Riksförbunds anda och intresse. Vinnaren får en inteckning i vandringspriset, som ständigt förvaras på kansliet, samt en tjäder i kristall från förbundet.

Från vår huvudsponsor Swedteam, Bröderna Nyman AB, erhåller vinnaren ett jaktställ, komplett med jacka, byxa och huva. Priset delas ut på förbundsstämman i juni 2016. Vinnaren kommer att presenteras i tidningen Jakt & Jägare samt på Jägarnas Riksförbunds hemsida.

Skicka in er nominering senast den 11 april via e-post till sivert.borup@jagarnasriksforbund.se eller skicka in med post så att vi har er nomiering tillhanda senast den 11 april.

Jägarnas Riksförbund
Att: Sivert Borup
Saltsjögatan 15
151 71 Södertälje

Regler för vandringspriset årets ungdomsledare

• Vandringspriset är ständigt vandrande och förvaras på förbundets kansli i Södertälje.
• Vinnaren får sitt namn ingraverat i vandringspriset samt erhåller en tjäder i kristall.
• Kvalificerade att delta i tävlan om vandringspriset är förbundsanslutna ungdomsledare som arbetar på distrikts- eller avdelningsnivå.
• Samtliga medlemmar i Jägarnas Riksförbund äger rätt att nominera aktuell ungdomsledare till tävlan om vandringspriset. Nomineringen ska sändas till förbundets ungdomskonsulent och innehålla namn på föreslagen ungdomsledare och en beskrivning varför just han eller hon skall utses till ”Årets ungdomsledare”.
• Förbundets ungdomskonsulent i samråd med förbundsstyrelsen utser vinnaren av vanringspriset.

Mikael Hedin från JRF Eskilstunaortens JK blev Årets Ungdomsledare 2014.