« Tillbaka till Örebro län

• Förbundsnytt

Ordförandekonferensen stakade ut framtiden

2018-02-20, Jägarnas Riksförbund

Helgen den 17-18 mars möttes distriktsordföranden och andra förtroendevalda från hela landet för en tvådagars konferens på Krusenbergs Herrgård utanför Uppsala. Under föreläsningar men även mer otvungna omständigheter utvecklas ordförandenas kunskaper och samarbete för att hjälpa till att föra Jägarnas Riksförbund framåt.

• Jakt

Vargjakten 2018 är nu avslutad

2018-02-16, Jägarnas Riksförbund

För ovanlighetens skull har dock inte tilldelningen fyllts. Flera av de tilldelade vargarna har inte skjutits, men det var inte oväntat.

• Barn- och ungdomsverksamhet

Nominera årets ungdomsledare 2017

2018-02-05, Jägarnas Riksförbund

Nu är det dags att nominera årets ungdomsledare 2017. Priset skall gå till den ungdomsledare som under det gångna året gjort speciellt stora insatser för att aktivera och utbilda ungdomar i Jägarnas Riksförbunds anda och intresse. Senast den 31 mars behöver vi ha er nominering.

• Jaktpolitik

Licens för ljuddämpare slopas

2018-01-11, Jägarnas Riksförbund

En utredning av 2017 års ändringsdirektiv gällande EU:s vapendirektiv har bl.a. resulterat i ett slopande av licens för ljuddämpare. Ändringsdirektiven uppkom efter de fruktansvärda terrordåd som drabbat Europa under de senaste åren.