Sörmland

Välj distriktsavdelning

Södermanlands län

Kommande verksamhet och utbildningar 2020

Studiecirkel Teori för jägarexamen, startar 17/2 klockan 19.00, på Vuxenskolan i Flen. Kursen ger kunskaper att genomföra det teoretiska provet för jägarexamen. Efter kursavslutningen finns möjlighet till övningsskytte som förberedelse till jägarexamens praktiska prov! Kursavgift 1.600:-kursboken ingår. Cirkelledare Hasse GustafssonAnmälan senast 9/2

Studiecirkel Vildmarsmat, startar 23/4 En cirkel för dig som tröttnat på grillkorven! Vi lär oss att laga mat (och äta den) utomhus under enkla förhållanden. Avgift 400.- för JRF medlemmar, övriga 500.- Råvaror till matlagningen ingår! Cirkelledare Lennart Nilsson. Anmälan senast 31/3

Deltagande i båda studiecirklarna anmäls till Vuxenskolan Flen, Katarina 072-543 07 21 eller via e-post katarina.stenberg@sv.se

Anmälan är bindande.

Jaktledarkurs, en tvådagars kurs som ger behörighet att fungera som jaktledare även på Sveaskogs marker. Lördag 4/4 teori inomhus och på söndag 5/4 åker vi ut på en verklig jaktmark och kollar olika situationer som kan uppstå under jakt. Intresseanmälan senast 15/3 till telefon 070-44 33 99 eller hasse.hle@gmail.com Vi behöver vara minst 4 deltagare för att kursen ska bli av! Kursavgift 700:-

Kurs i sjöfågeljakt. Kursen hålls av våra kollegor i JRF Trosa onsdag 1/4
klockan 20.00 på Trosa skyttecentrum. Genomgången kurs berättigar till att lösa jaktkort på Trosaavdelningens öar vid Kråmö i Trosa skärgård. Intresseanmälan till Tarmo Tarvainen tel. 070-857 73 87, eller tarmo@ttcommerce.com
Anmäl dig i god tid före 1/4!