Jrf Stockholm
« Tillbaka till distriktet

Välkommen till Jägarnas Riksförbund - Stockholm

JRF Stockholm med 2000 medlemmar är en av de första avdelningar som bildades inom Jägarnas Riksförbund. JRF Stockholms geografiska område täcker Stockholm samt Vallentuna, Täby, Österåker, Värmdö, Sigtuna, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd, Järfälla, Sundbyberg, Solna, Lidingö, Nacka, Tyresö, Huddinge, Botkyrka, Salem och Ekerö.

Inom vårt geografiska område är det svårt att etablera skjutbanor pga. buller, säkerhetsavstånd osv. Istället har vi ett gott samarbete med andra skjutbanor inom distriktet, bland annat Nykvarn och Norrtälje.

Exklusiv inbjudan till ett seminarium om afrikansk svinpest

Datum: Torsdag 23 maj 2019.
Tid: 18.00-21.00.
Plats: Mauritz Widforss AB
Grev Turegatan 19
114 38 Stockholm

De senaste åren har den dödliga virussjukdomen afrikansk svinpest spridit sig i Europa. Vad innebär den för tambesättningarna på våra gårdar, hur ser smittorisken ut, och framför allt – hur påverkas jakten i drabbade områden? Jägarnas Riksförbund Stockholm bjuder in Karl Ståhl från Statens veterinärmedicinska anstalt som forskar på afrikansk svinpest, för att få en bättre inblick.

Jens Gustavsson, viltvårdskonsulent på Jägarnas Riksförbund, deltar också och berättar om hur vi jobbar med frågan centralt vid en eventuell smitta i Sverige eller angränsande länder.

Anmälan till: Peter_S_Backman@hotmail.com

Vill du veta mer om våra föreläsare?
Karl Ståhl, biträdande statsepizootolog vid SVA Profil
Jens Gustavsson, Riksviltvårdskonsulent vid Jägarnas Riksförbund