Förmåner som medlem - Jägarnas Riksförbund

Förmåner som medlem

Som medlem i Jägarnas Riksförbund vill vi självklart att du får del av förmånliga avtal. Vi letar ständigt nya och gynnsamma förmåner för dig som medlem. Besök oss regelbundet för att se vilka erbjudanden vi har som är aktuella och tillkommer. Självklart får du information via våra nyhetsbrev vi skickar till våra medlemmar så det är viktigt att du har korrekta uppgifter. Kom ihåg att gå in på ditt digitala medlemskort och uppdatera dina uppgifter och din e-post (Till digitalt medlemskort).

Rabatt hos alla Nissans återförsäljare på utvalda bilar

Rabatterna gäller hos alla Nissans återförsäljare i Sverige för medlemmar av Jägarnas Riksförbund. Rabatten gäller för köp av Nissans person/elbilar och pick-up, fabriksmonterad utrustning enligt offert i samband med bilköpet.

Serviceavtal för respektive modell kan erbjudas enligt Nissans officiella serviceschema och ska tecknas innan första services, dock senast 12 månader efter första registrering. Serviceintervallet bestäms av modellspecifik tid/körsträcka vilket som inträffar först. Kostnaden för serviceavtal presenteras i separat PDF.

Garantier
Personbilar & LEAF: 3 år/100.000 km nybilsgaranti, 12 år rostskyddsgaranti, 3 års vägassistans, 3 års lackgaranti, Elbilskomponenter 5år/100.000km
Navara NP300: 5 år/160.000 km nybilsgaranti, 12 år rostskyddsgaranti, 5 års vägassistans, 3 års lackgaranti.

Nedanstående rabatter kan inte kombineras med kampanjpriser, ej heller med tillfälliga erbjudanden eller specialpriser. Vissa utrustningsdetaljer samt all paketutrustning är nettoprissatta och omfattas ej heller av nedanstående rabatter. Om det vid beställning av fordon finns kampanjer starkare än nedan angivna rabatter, har kund rätt att åberopa dessa istället. Rabattsatsen är baserad på aktuell prislista.

LEAF 40kWh - 10%
LEAF 62kWh - 5%
Juke Acenta/N-Connecta - 11%
Juke Tekna - 13%
Qashqai Acenta/N-Connecta - 11%
Qashqai Tekna - 13%
X-Trail Acenta/N-Connecta - 11%
X-Trail Tekna - 13%
Navara NP300 Tekna - 13%

Rabatt på jakthundsförsäkring hos Svedea

Vår samarbetspartner Svedea har tagit fram en särskild anpassad jakthundsförsäkring som även inkluderar en livförsäkring. Försäkringen ersätter olycksfall och vanliga sjukdomar som kan drabba din hund och du kan få upp till 60 000 kronor i ersättning per försäkringsår. Som medlem i Jägarnas Riksförbund har du 5% rabatt på jakthundsförsäkringen. Du läser mer om försäkringen på svedea.se/jakthund.

Anlagstesta din hund hos Roslagens Jakt & Vilt

Roslagens Jakt & Vilt i Almunge, mellan Uppsala och Norrtälje, är en av Sveriges största anläggningar för anlagstest hundar. Här kan du träna och testa din hund på vildsvin, älg och björn. Anläggningen har också vilthägn med mufflon, vildsvin, kronhjort och dovhjort där du har möjlighet att jaga.

Som medlem i Jägarnas Riksförbund har du rabatterade priser på anlagstest för hund och prova-på-jakter när du visar upp ditt medlemskort.

Medlemspriser anlagstest/hägnträning

Björn
1 700 kr (ord.pris 1 900 kr)

Älg

1 600 kr (ord pris 1 700 kr)

Vildsvin

Vardag  900 kr (ord.pris 1 000 kr)
Helg  1 000 kr (ord.pris 1 100 kr)

Utbildningsjakt med styckningskurs (minst 5 personer)

1 200 kr (ord.pris 1 500 kr)

För grupper om minst 5 personer anordnas ”prova på jakt”. Jakten innebär att gruppen tillsammans får fälla ett vildsvin eller en dovkalv (beroende på årstid). Därefter får man flå och stycka djuret och köttet fördelas mellan deltagarna i gruppen.

För bokningar och frågor

klas@roslagensjaktvilt.se