Utbildningar - Jägarnas Riksförbund

Välj distriktsavdelning

Utbildningar

Kurs i viltspår

Kurs i viltspår, sommaren 2019. Kursledare Christina Frostensson. Vi träffas i Örkelljunga under ett antal träningsdagar. Med teori och praktik varvat hoppas vi du får en god grund för viltspår. Kursen avslutas med anlagstest för dem som så önskar.

Vi anpassar spårträningen efter varje ekipages förutsättningar. I kursen ingår grundläggande spårteori såsom hur man lägger spår, vilken utrustning som behövs, hur man går ett spår och varför spår är bra träning för hundar.  För de hundar som redan kan spåra ökar vi svårigheten. Diverse utrustning finns att låna. Vi varvar teori och spårträning. Du får själv lägga ditt spår. Vi kommer att gå igenom hur viltspårproven anlagsprov och öppen klass går till.  Vi träffas ca en gång varannan vecka.

Anmäl intresse på e-post skane@jagarnasriksforbund.se skicka namn, kontaktuppgifter och lite info om din hund så återkommer vi sedan med info om tider mm till dig.