Vargtimmen av Jägarnas Riksförbund - Jägarnas Riksförbund

Vargtimmen av Jägarnas Riksförbund

Hur har du drabbats av vargen?

Dela med dig av dina berättelser hur vargen har påverkat dig och ditt liv.

#vargtimmen

I snart 40 år har vi haft vargen åter i Sverige och i tio års tid har vi pratat om varför vi inte ska ha varg i Sverige. Vi har använt oss av logiska argument, som skador och kostnader. Vi har lärt oss ord som GYBS, MVP och socioekonomiska faktorer – till ingen som helst nytta.

Nu är det dags att politikerna tar tag i frågan på allvar, och då krävs det att de börjar ta hänsyn till människorna – på riktigt. Vi vill tala om för Sveriges beslutsfattare hur vargen faktiskt påverkat människorna, men då behöver vi hjälp. Vi ber er dela med er av era berättelser av hur ni påverkats av vargen. Ni kanske känner oro för att släppa ut barnen för att leka? Ni kanske har sett era jakthundar dödas eller era får ätas upp? Den jakt ni brinner för kan ha omöjliggjorts när vargspåren blivit vanligare än älgspåren?

Vi vet att vargen påverkar människor – men vi behöver er hjälp för att visa det.

Gå in gör ett inlägg på instagram och tagga @vargtimmen_jrf eller använd hashtaggen #vargtimmen, lämna din berättelse på vår Facebook

Du kan vara helt anonym men skriv gärna vilket län du bor i. För att vara anonym mailar du in din berättelse till vargtimmen@jagarnasriksforbund.se.