Västmanland

Kallelse till årsstämman 2020

Kallelse till årsmöte söndagen den 15/3 klockan 14.00 i Vita skolan i Ramnäs (mittemot coop).

Information älgjakt 2019-2020

Här hittar du information om jakttider, fällavgifter och hur du slutrapporterar. Du hittar även information om hur du ansöker om att registrera ett licensområde eller älgskötselområde.

Läs mer här

Skytte

För mer skytte klicka här

Vi söker eftersöksutbildare!

Distriktet söker 2 stycken eftersöksjägare med brinnande intresse för att lära ut eftersök.
Är du intresserad? Kontakta Conny Johansson på telefon 070-606 95 77.

Beslut om licensjakt efter lodjur i Västmanlands län 2020 Beslut

Länsstyrelsen beslutar, med villkor, om licensjakt efter högst ett (1) lodjur i Västmanlands län 2020 med stöd av 23 d § jaktförordningen (1987:905).

Länsstyrelsen beslutar med stöd av 59 § jaktförordningen (1987:905) att detta beslut ska gälla utan hinder av att beslutet överklagas.

Läs mer i länkarna:

Bilaga 1 Karta.pdf

FVR Luleå Bilaga 2.docx

Viltspårkurs

2019-10-05, Västmanland

JRF Västmanland anordnar en grundkurs i viltspår. Syftet med kursen är att ge deltagarna en grund i hur viltspår går till, hur man bäst tränar sin hund och hur man lägger bra träningsspår till sig själv och till varandra. Möjlighet att starta sin hund på officiellt spår kommer ges i anslutning till kursen.

Läs mer här