Malmö Jägarklubb
« Tillbaka till distriktet

Malmö Jägarklubb

Malmö Jägarklubb, MJK, har funnits sedan 1969, och är en klubb av jägare för jägare. Klubbens främsta syfte är att erbjuda marklösa jägare bra möjligheter till jakt i sydvästra Skåne. Klubben, som har 1242 medlemmar (Jan 2016), är en lokalavdelning till Jägarnas Riksförbund.

Vi bedriver idag verksamhet i tre ben:
Jakt – Där vi idag har tillgång till ett antal fina jaktmarker.
Skytte – MJK driver Husie hagelbana.
Utbildning – MJK strävar efter att erbjuda ett utbud av kurser, så som jägarexamen, spårningskurser mm.

Utöver det erbjuder klubben Jägarexamensprov. Klubben har ett antal duktiga provledare knutna till sig.

Medlem i klubben blir du genom att bli medlem i Jägarnas Riksförbund. Ange att du vill tillhöra lokalavdelningen Malmö Jägarklubb 26-03.

Vi söker ständigt nya engagerade medlemmar som kan bidra till verksamheten, så är du intresserad av att engagera dig? Tveka inte att höra av dig till styrelsen! Just nu försöker vi speciellt att bredda vårt kursutbud och söker kursledare för jägarexamen och ledare för andra intressanta jaktrelaterade kurser.

Vi använder oss i stor utsträckning av e-postutskick för att nå våra medlemmar med information. Registrera dig för våra utskick här »

Vi har även en egen sida på Facebook »

ÅRSSTÄMMA 2024

Datum: Torsdag 8 februari
Tid: 19.00
Plats: Börringe Bygdegård

Härmed kallas Du till årsstämma för Malmö Jägarklubb.
Vi kommer att hålla sedvanliga stämmoförhandlingar enligt stadgarna. Mötet kommer att hållas fysiskt
på Börringe Bygdegård. Motioner ska vara styrelsen tillhanda senast 14 dagar före mötet, dvs. senast den
25 januari. Motioner lämnas på enklaste sätt.

Anmälan om deltagande till årsstämman görs på klubben@malmojagarklubb.com senast 7 dagar före
stämman dvs. 1 februari.

Emelie och Cajsa från Länsstyrelsen kommer och håller ett föredrag om deras arbete kring rovdjursförvaltning och deras nya projekt om förvaltning av dov, vildsvin och gäss.

Vid eventuella frågor kontakta ordförande Per-Håkan Holmqvist, 0705-469435,
ordforande@malmojagarklubb.com