« Tillbaka till distriktet

Viltspårkurs/träningsgrupp

I dessa tider med virus så får vi passa på och vara ute och träna med våra hundar.
Kursen/träningsguppen vänder sig till dig som har lagt spår innan och vill komma ut och träffa likasinade för att utbyta tips och idéer kring att träna spår. Kursen är förlagd i huvudsak till lördag förmiddagar men det är även tänkt att vi skall kunna lägga 24 timmars spår och att spåra i mörker under något tillfälle.
Kursen omfattar ca 6 tillfälle.
Maximalt antal deltagare är 8 st.
Kursavgift 1000 kr.
Kursstart lördagen den 18 april kl 9.00.
Plats är i anslutning till Malmö Jägarklubbs jaktområde Sturup. Detaljerad info fås efter anmälan.
Anmälan görs via mail till: klubben@malmojagarklubb.com

Klövviltskvällar

På följande datum kommer vi att hålla våra klövviltskvällar för dig som vill vara med och jaga klövvilt på av klubben disponerade marker. Datum är satta till den 14 maj och 6 augusti mellan kl. 18.30 – 21.00.
Platsen är Stora Paviljongen på Spillepengen. Anmälan sker till utbildningsansvarig påsune71sonesson@hotmail.com

Malmö Jägarklubb

Malmö Jägarklubb, MJK, har funnits sedan 1969, och är en klubb av jägare för jägare. Klubbens främsta syfte är att erbjuda marklösa jägare bra möjligheter till jakt i sydvästra Skåne. Klubben, som har 1242 medlemmar (Jan 2016), är en lokalavdelning till Jägarnas Riksförbund.

Vi bedriver idag verksamhet i tre ben:
Jakt – Där vi idag har tillgång till ett antal fina jaktmarker.
Skytte – MJK driver Husie hagelbana samt delar driften av en jaktskyttebana under Malmö JaktskytteCenter.
Utbildning – MJK strävar efter att erbjuda ett utbud av kurser, så som jägarexamen, spårningskurser mm.

Utöver det erbjuder klubben Jägarexamensprov. Klubben har ett antal duktiga provledare knutna till sig.

Medlem i klubben blir du genom att bli medlem i Jägarnas Riksförbund. Ange att du vill tillhöra lokalavdelningen Malmö Jägarklubb 26-03.

Vi söker ständigt nya engagerade medlemmar som kan bidra till verksamheten, så är du intresserad av att engagera dig? Tveka inte att höra av dig till styrelsen! Just nu försöker vi speciellt att bredda vårt kursutbud och söker kursledare för jägarexamen och ledare för andra intressanta jaktrelaterade kurser.

Vi använder oss i stor utsträckning av e-postutskick för att nå våra medlemmar med information. Registrera dig för våra utskick här »

Vi har även en egen sida på Facebook »