« Tillbaka till distriktet

MALMÖ JÄGAREKLUBB 1969 - 50 år - 2019

I år fyller Malmö Jägareklubb 50år och detta vill vi fira med  två olika aktiviteter. Vi kommer att arrangera en familjedag som vi valt att kalla  Jägarens dag samt en 50-års fest för alla våra medlemmar med respektive.

Jägarens dag

Kommer att hållas den 1 juni kl. 10.00 – 15.00 på Husie skjutbana. Adressen är Husie Kyrkoväg mittemot gamla LV4’s grind.
Under denna dag kommer ni att träffa en massa underbara medlemar med nära och kära samt intressanta utställare som vapenhandlare, knivmakare och olika hundprodukter.

Passa på att även lära er mer om klubben och vår verksamhet genom att t.ex. få information om de jaktmarker klubben förfogar över. Vi kan erbjuda en stor variation av olika jaktformer i klubbens regi.

Ni kan också testa skjutskickligheten eller tävla mot kompisarna i en skjutsimulator, lära er mer om Nationella viltolycksrådet och få möjlighet att få bedömt era troféer.

Där kommer även att finnas luftgevärsskytte för barn och ungdomar med fina priser.

Under hela dagen kan ni köpa mat och dryck eller bara ta en fika i vårt mattält.

50-års jubileumsfest

Festen kommer att hållas kvällen den 15 juni.
Mat och dryck till självkostnadspris kommer att serveras under kvällen och underhållning med live musik - sång och dans.

En förhandsanmälan/intresseanmälan med namn, mailadress samt telefonnummer skickas till klubben@malmojagarklubb.com senast den 15 maj. Anmälan är ej bindande.

De som anmält intresse kommer att få en separat inbjudan med mer information om jubileumsfesten som vid anmälan i detta skede kommer att vara bindande.

Varmt välkomna till dessa arrangemang och festligheter för att fira att Malmö Jägarklubbs fyller 50 år.

Malmö Jägarklubb

Malmö Jägarklubb, MJK, har funnits sedan 1969, och är en klubb av jägare för jägare. Klubbens främsta syfte är att erbjuda marklösa jägare bra möjligheter till jakt i sydvästra Skåne. Klubben, som har 1242 medlemmar (Jan 2016), är en lokalavdelning till Jägarnas Riksförbund.

Vi bedriver idag verksamhet i tre ben:
Jakt – Där vi idag har tillgång till ett antal fina jaktmarker.
Skytte – MJK driver Husie hagelbana samt delar driften av en jaktskyttebana under Malmö JaktskytteCenter.
Utbildning – MJK strävar efter att erbjuda ett utbud av kurser, så som jägarexamen, spårningskurser mm.

Utöver det erbjuder klubben Jägarexamensprov. Klubben har ett antal duktiga provledare knutna till sig.

Medlem i klubben blir du genom att bli medlem i Jägarnas Riksförbund. Ange att du vill tillhöra lokalavdelningen Malmö Jägarklubb 26-03.

Vi söker ständigt nya engagerade medlemmar som kan bidra till verksamheten, så är du intresserad av att engagera dig? Tveka inte att höra av dig till styrelsen! Just nu försöker vi speciellt att bredda vårt kursutbud och söker kursledare för jägarexamen och ledare för andra intressanta jaktrelaterade kurser.

Vi använder oss i stor utsträckning av e-postutskick för att nå våra medlemmar med information. Registrera dig för våra utskick här »

Vi har även en egen sida på Facebook »

• Jakt

Klövviltsjakten den 10 oktober flyttad!

2018-09-21, Malmö Jägarklubb

Vi måste flytta jakten på Karup som skulle ägt rum den 3 oktober till den 24 november pga. att jordbruksarrendatorn har sin djurbesättning kvar med anledning av sommarens torka.

Läs mer här