Malmö Jägarklubb
« Tillbaka till distriktet

Malmö Jägarklubb

Malmö Jägarklubb, MJK, har funnits sedan 1969, och är en klubb av jägare för jägare. Klubbens främsta syfte är att erbjuda marklösa jägare bra möjligheter till jakt i sydvästra Skåne. Klubben, som har 1242 medlemmar (Jan 2016), är en lokalavdelning till Jägarnas Riksförbund.

Vi bedriver idag verksamhet i tre ben:
Jakt – Där vi idag har tillgång till ett antal fina jaktmarker.
Skytte – MJK driver Husie hagelbana samt delar driften av en jaktskyttebana under Malmö JaktskytteCenter.
Utbildning – MJK strävar efter att erbjuda ett utbud av kurser, så som jägarexamen, spårningskurser mm.

Utöver det erbjuder klubben Jägarexamensprov. Klubben har ett antal duktiga provledare knutna till sig.

Medlem i klubben blir du genom att bli medlem i Jägarnas Riksförbund. Ange att du vill tillhöra lokalavdelningen Malmö Jägarklubb 26-03.

Vi söker ständigt nya engagerade medlemmar som kan bidra till verksamheten, så är du intresserad av att engagera dig? Tveka inte att höra av dig till styrelsen! Just nu försöker vi speciellt att bredda vårt kursutbud och söker kursledare för jägarexamen och ledare för andra intressanta jaktrelaterade kurser.

Vi använder oss i stor utsträckning av e-postutskick för att nå våra medlemmar med information. Registrera dig för våra utskick här »

Vi har även en egen sida på Facebook »

• Jakt

Klövviltsjakten den 10 oktober flyttad!

2018-09-21, Malmö Jägarklubb

Vi måste flytta jakten på Karup som skulle ägt rum den 3 oktober till den 24 november pga. att jordbruksarrendatorn har sin djurbesättning kvar med anledning av sommarens torka.

Läs hela nyheten

• Aktiviteter

Inbjudan - Informationskväll om akutsjukvård för hund

2018-08-31, Skåne län

JRF Skåne inbjuder till en informationskväll om akutsjukvård för hund på djursjukhuset i Helsingborg. Två möjliga tillfällen, måndag 17 september eller onsdag 19 september. Kostnadsfritt för dig som medlem men föranmälan krävs. Begränsat antal platser.

Läs hela nyheten