Uddevalla
« Tillbaka till distriktet

Välkommen till JRF Uddevalla!

Jägarafton
Torsdagen den 12 december 2019 klockan 18.30 på Glimmingen kursgård hålls årets Jägarafton. Det erbjuds ett julbord till självkostnadspris som är satt till 100 kr. Vi kommer i år även att premiera årets deltagare i predatorkampanjen samt genomföra ett lotteri. Gull-Britt Söderström från Sveriges Vapenägares Förbund och som även är ansvarig utgivare för tidningen Vapenägaren kommer att delta. Förbered er gärna med intressanta frågor om vapen och vapenlagstiftningen. Varmt välkomna.

Årsstämma
Torsdagen den 13 februari 2020 klockan 18.30 kallas ni härmed till årsstämma. Årsstämman hålls på Glimmingen kursgård. Kom och påverka kommande års verksamhet eller för att ta del av styrelsen årsberättelse. Ni har även möjlighet att lämna in motioner till styrelsen och i år vill vi ha underlaget före den 10 januari 2020 för att kunna ta ställning till dessa före stämman. Motioner skickas via e-post till niclas.augustin@hotmail.com eller lämnas till distriktskansliet, Glimmingen 153, 45192 Uddevalla. Mötets dagordning hittar du på baksidan av detta utskick.

Avdelning genomför i samarbete med Hunting MOAB ett flertal kurser under våren 2020. Ni är välkomna att delta på bland annat jaktledarkurs den 8 mars, vildsvinskurs den 22-23 februari eller tipsa era vänner om att möjligheten att ta jägarexamen genom en intensivkurs. Teoridelen kommer att genomföras den 7-9 februari och skyttet senare under våren. För mer information kontakta Mikael på 0522-662282 eller 0739-778126. Information finns även på hans Facebooksida/Hunting MOAB.

Småviltsjakt på Bratteröd/Sund

Vi bjuder in till ytterligare tre småviltsjakter på våra jaktmarker. Dessa jakter sker även som fadderjakter där intresserade ungdomar är välkomna att delta.

Obligatorisk anmälan till Martina Lång på 073-1543977 eller acm_lang@hotmail.com.

31 december 2019
Samling på Bratteröd ”Jägarcentrum” klockan 07.30.
12 januari 2020 Samling under Uddevallabron vid Sund klockan 07.30.
26 januari 2020
Samling på Bratteröd ”Jägarcentrum” klockan 07.30.

Vi tackar Vuxenskolan Uddevalla för allt stöd och samarbete under året och önskar er alla en god jul och ett gott nytt år!