Villkor och info - Jägarnas Riksförbund

Villkor och info

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Jägarnas Riksförbund bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas automatiskt inom 24 timmar. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Jägarnas Riksförbund har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

2. Priser

2.1 Samtliga priser är angivna i SEK och inkluderar 25% moms.

2.2 Vid beställning via Sajten gäller de priser som anges på Sajten. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat (ej för medlemskap).

2.3 Du kan betala på de sätt som anges på Sajten. JRF har rätt att ta betalt redan i samband med beställningen. Du kommer i sådant fall upplysas om detta. JRF förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt, alternativt ändra betalsätt om det som Du valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet. Observera att eventuella begränsningar för betalningsalternativ anges på Sajten

3. Frakt och emballage

Frakt- och emballagekostnad tillkommer på samtliga beställningar och beräknas på volym och vikt. Alla beställningar skickas med Posten som skrymmande brev eller privatpaket.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Vi tillåter kortbetalning (VISA, MasterCard), Swish betalning och Klarna Checkout för beställningar i webshopen.
Vi använder DIBS för säkra kortbetalningar. Läs mer om DIBS här: http://www.dibs.se/

5. Leveranser

Beställningar behandlas inom 2-3 arbetsdagar och levereras normalt inom 7-10 dagar inom Sverige. Vi använder oss av Posten som speditör och din order levereras som skrymmande brev eller privatpaket.

Vi ansvarar ej för eventuella förseningar eller borttappade paket efter inlämning till Posten. I det fall då varan är skadad eller borttappad i postgången ska köparen gör en skade- och förlustanmälan till Posten omedelbart.

6. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara (där emballaget vid leverans varit oskadat), kontakta oss så snart som möjligt via tel: 08-550 107 81 eller via e-post jrf@jagarnasriksforbund.se.

7. Ångerrätt, returer och byten

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan, förutsatt att varan kan återlämnas i originalförpackning och vara i väsentligen oförändrat skick. Varan får inte vara öppnad eller använd utan måste vara i originalskick. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

8. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via tel: 08-550 107 81 eller via e-post jrf@jagarnasriksforbund.se.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

9. Återbetalningar

Återbetalning sker via DIBS. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

10. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

11. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss på telefon 08-550 107 81 eller via e-post jrf@jagarnasriksforbund.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

12. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering till dig. Om du inte hämtar ut ditt paket, utan det skickas tillbaka till oss så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

13. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.