Visa Nyhet - Jägarnas Riksförbund
« Tillbaka till aktuellt

Sammanfattning av höstens aktiviteter

Under hösten har våra kvinnliga medlemmar kunnat delta i en mängd olika aktiviteter.

I Valdemarsvik och i Dalarna har vi haft vapenvårdskurser och på skjutbanan i Nykvarn/Södertälje har vi haft regelbundna skytteträffar för att träna hagelskyttet. Där har även älgbanan och björnpasset har haft besök av ett gäng kvinnliga skyttar. Förutom skyttet ordnade vi också vid ett tillfälle korvstoppningskurs i skjutbanans klubbhus. En riktigt rolig och lyckad aktivitet!

Vapenvårdskurs

Skytteträning för tjejer Sofia fixar björnpasset

Korvstoppningskurs

Skjutbiografen på Virå Bruk i Sörmland har fått ett besök av våra tjejer och i Dalarna har vi skjuttränat med skjutsimulator.

Skjutträning med skjutsimulator

Gittan Engberg, som är en av våra förordnade hundinstruktörer höll en intressant föreläsning i Södertälje om hur man hanterar stressade och skotträdda hundar. Gittan som även är beteendecoach och hundpsykolog gick också igenom trauman och traumabearbetning hos hundar.

Vi har också hunnit med ett par jakter under hösten. Älgjakt i Norrbotten och utanför Orrefors och harjakt utanför Malung.

Har du inte haft möjlighet att vara med på någon av dessa aktiviteter, håll koll i vår kalender och anmäl dig till någon utav våra kommande aktiviteter. Gå också med i vår Facebookgrupp!

Vill du ordna en aktivitet för medlemmar i vårt kvinnliga nätverk i närheten av där du bor, kontakta styrelsen i din avdelning eller ditt distrikt.