Visa Nyhet - Jägarnas Riksförbund
« Tillbaka till aktuellt

Distriktsårsstämma med utdelning av förtjänsttecken

Tisdagen den 14 mars hölls Uppsalas distriktsårsstämma vid Vendels skyttecenter med 26 ombud närvarande.

Distriktsstyrelsen hade fått in tre stycken motioner som alla tre röstades igenom efter styrelsens förslag.

Förbundsordförande Solveig Larsson informerade om vad förbundet arbetar med just nu samt vad JRF står för.

Avdelning Alunda-Östhammar föreslog under mötet att samordna distriktets sommarmöte (medlemsmöte) med Väddikadagen som de arrangerar. Distriktsstyrelsen tackade ja till erbjudandet och tackade för inbjudan. Väddikadagen hålls den 20 maj på Väddika gård och startar kl. 9.00. I år kommer Karl Hedin att hålla ett föredrag kl. 11.00, Vargförvaltningen som försvann in i dimman.

Kvällen avslutades med att uppmärksamma Sören Palmquists arbete inom JRF. Sören tilldelades Jägarnas riksförbunds diplom och förtjänsttecken med tre stjärnor för sitt långa och trogna arbete. Sören har varit kassör i Dannemora avdelning under 50 år. Han har även varit skytteledare och suttit med i distriktsstyrelsen på olika poster, bl.a. som vice ordförande.

Förbundsordförande Solveig Larsson, Sören Palmquist, Distriktsordförande Ulf Lindström.