Rapport från årets höstmöte

Den 19 september ägde Uddevallaavdelningens årliga höstmöte rum på Glimmingen.

Avdelningsordförande Niclas Augustin inledde med att önska alla välkomna och informerade om kommande jakter och andra aktiviteter.

Det fördes diskussioner om att det behövs mer engagemang och aktivt deltagande vid underhåll av och omkring kursgården Glimmingen. De som är aktiva idag börjar bli till åren och det behövs fler och yngre krafter som kan hjälpa till. Ett förslag var att låta ungdomar praktisera och hjälåa till med skötseln och eventuellt även vara med vid holk- och fälltillverkning, röja pass och liknande uppgifter. Martina Lång som arbetar med ungdomar som haft det lite tufft och behöver komma ut i arbetslivet med en mjukstart kan eventuellt hjälpa till med detta. Martina kollar upp och återkommer.

Ett schema gjordes upp för de medlemmar som ska representera JRF på julmarknaden på torget i Uddevalla den 9-10 december.

Niclas delade ut plaketter och presentkort till de tre första pristagarna i den avslutade predatorkampanjen 2016/17. Även övriga deltagare fick ett litet pris för sina bidrag.

1:a pris - Fritjof Jansson
2:a pris - Jan Reimer
3:e pris - Edvard Kile

Niclas med styrelsen uppvaktade även Uddevallamedlemmen och distriktskanslisten Stefan Forsberg som under året fyllt jämna 60 år med en vacker blombukett.

Kvällen avslutades med fika och samtal om jakter som varit och de som är på gång, många roliga anekdoter, lite skryt och skratt.

1:a pristagaren i predatorkampanjen 2016/17 Fritjof Jansson och ordförande Niclas Augustin.