Bondens Dag i Backamo

Jägarnas Riksförbund Västra Götaland deltog på Bondens Dag i Backamo den 1-2 september.

Deltagare för JRF var från distriktskansliet Stefan Forsberg, hornbedömare Mikael Olsson, ordförande Niklas Augustin, Fritjof Jansson, Patrik och Janne Reimer från Uddevalla avdelningen.
.
Det diskuterade vilt och rovdjur. Mikael bedömde horn samt svarade på frågor om jägarexamen m.m. Övriga funktionärer informerade om U-A aktiviteter och JRFs verksamhet och värvade nya medlemmar.

Utbud som bjöds på t.ex. Western ridning, skjuts med häst o vagn, hunduppvisning, gamla ångdrivna och moderna traktorer. Försäljning och uppvisning av stort utbud av vapen och jaktkläder, hemmasågverk mm.

Vi delade ut Jakt & Jägare och det värvades återigen flera nya medlemmar.
Under mässan spelade och sjöng bland annat Svempas Svänggäng som inbringade många applåder.

På bilden syns till vänster Stefan Forsberg från JRF Distrikt 14 V-G och till höger Fritjof Jansson från Uddevalla avdelningen.