Sammandrag från årets höstmöte

Den 19 september 2018 bjöd JRF Uddevalla avdelning 14-08 in sina medlemmar till Höstmöte på Glimmingen.

Janne Reimer vice  avdelningsordförande önskade alla välkomna och informerade lite om vad som hänt under året och jakter och olika aktiviteter som är på gång.
Mikael Olsson visade bilder från sin jakt resa i Australien. Han visade också bilder och gav information från den nya jaktmarken på Sund som slagits ihop med Bratteröd  som Kommer att nyttjas av älglaget och småviltsjakt för Uddevalla medlemmarna.

Det är snart Julmarknad i Uddevalla på torget 8-9 december det gjordes upp ett schema på medlemmar som representerar JRF dessa dagar.

Det blev utdelning av priser efter avslutad predatorkampanj 2017-2018. Janne  delade ut plaketter och presentkort .
1a pris, guld och inteckning i vandrings tallrik Fritjof Jansson.
2a pris Silver Mikael Olsson.

Höstlovs aktivitet med ungdoms verksamhet i sammarbete med Forshälla avdelningen i  klubblokalen i Rosseröd, vecka 44 diskuterades, Anton Carlsund och Stefan Forsberg ställer upp och Peter Karlsson kommer att höra av sig när datum är spikad. Då tages kontakt med Kultur och fritid för insättning av annons i programbladet som riktar sig till elever i grundskolan.

Det bjöds på kaffe, fika, glada miner och en trevlig afton. Kvällen avslutades med diskussioner om jakter som varit och de som är på gång, många roliga anekdoter och lite skryt ……. och skratt.

På kortet syns 1a pris tagaren Fritjof Jansson till vänster  Janne Reimer och Mikael Olsson till höger.