Visa Nyhet - Jägarnas Riksförbund
« Tillbaka till aktuellt

Drevjaktsäsongen har startat

Nu är den stora hundpremiären förbi i södra Sverige och drevjaktsäsongen har startat! Spänningen och gemenskapen vid en drevjakt är något som många uppskattar och onekligen är det så att hundar ger en till dimension i jakten.

Hunden sägs vara människans bästa vän och det uttrycket måste vara myntat av en jägare. Förutom att vara en förutsättning för jakten efter många arter är det också vår skyldighet att ha kompetenta hundar för apportering och eftersök av skadat vilt. Hunden är på många sätt en nyckelspelare i alla jaktlag. Jägare tar väl hand om sina hundar och lägger förutom timmar av träning tusentals kronor på utrustning och tillbehör som gör jakthundens liv enklare och säkrare. Det är även vår skyldighet att se till att våra hundar är rätt försäkrade vid en olycka. Som medlem i Jägarnas Riksförbund får du 5 % rabatt på din jakthundförsäkring via Svedea. Läs mer här: https://www.svedea.se/jakthundsforsakring