Visa Nyhet - Jägarnas Riksförbund
« Tillbaka till aktuellt

Alla skall känna sig välkomna!

Med anledning av den debatt och de historier som framkommer om sexism, trakasserier, rasism eller annat direkt olagligt eller olämpligt uppträdande inom jakten i Sverige vill Jägarnas Riksförbund ge sin syn på det klimat som nu tycks råda. Allt sådant olämpligt beteende tar naturligtvis vi på Jägarnas Riksförbund helt avstånd ifrån. Är det något som är olagligt som man utsätts för uppmanar vi att polisanmäla och i annat fall tydligt markera att uppträdandet inte är okej. Tillsammans kan vi alla göra skillnad och du som inte utsätts men hör att någon av dina jaktkamrater uppträder olämpligt mot någon så är det viktigt att du står upp och säger ifrån. Det är tillsammans vi kan göra skillnad och alla skall känna sig välkomna hos de svenska jägarna. Tillsammans kan vi vara Sveriges bästa jaktlag även när det kommer till uppträdande och hur vi behandlar andra!