Inbjudan till utbildning av provledare

Jägarnas Riksförbund bjuder in till utbildning av nya provledare. Det har under våren och försommaren varit en stor efterfrågan på utbildningstillfällen för nya provledare runt om i landet och vi har hållit ett flertal utbildningar redan.

För att försöka se till att så många av er som möjligt ska vara klara att ta er an ännu fler elever till hösten så anordnar vi nu två sammanslagna utbildningstillfällen till nu i juli.
Vi vet att det är kort varsel, men hoppas att ni kan ha överseende med svårigheter med att finna lediga datum som passar i semestertider.

Jönköping
24/7   kl. 13-17
25/7   kl. 10-14
i Grand Hotels konferenslokaler.

För att delta på utbildningen ska man vara rekommenderad av en provledaransvarig på respektive provbana och ha gjort sin ”praktik”, meningen är att man efter avslutad utbildning ska vara färdig att gå ut och vara provledare i skarpt läge, självklart med stöd av sina kollegor på banan. Då vi inte har kontakter till de som står under utbildning så sänds därför denna information först ut till de provledare som vi utbildat i den digitala jägarexamen och vår förhoppning är att ni kan föra informationen vidare.

Anmälan görs till Emma Olsson och måste ske snarast då platser för utbildning är begränsade. Meddela gärna eventuella allergier eller annat som kan vara bra för oss att veta, samt vilken provbana ni tillhör.

Tänk på läget med Covid-19, vi följer gällande restriktioner.

Emma Olsson
Utbildningskoordinator