Dags för förbundsårsstämma

Nästa helg, den 18–19/6 håller Jägarnas Riksförbund årsstämma i Kalmar. Det är första gången på tre år som vi kan hålla en fysisk stämma. Det har inkommit ett drygt tjugotal motioner till stämman som berör allt från skytte, trofébedömning, säl, älgförvaltning, rovdjur till motioner som berör rent föreningstekniska frågor.

Det har även inkommit ett förslag till förbundsårsstämman att tilldela Sigvard Andersson ett hedersmedlemskap, vilket nu formellt ska beslutas av årsstämman.

Vi vill uppmana alla medlemmar att engagera er och kontakta era lokalavdelningar och distrikt och göra eran röst hörd.

Efter tre år utan att kunna ses fysiskt hoppas vi på en trevlig stämma med goda diskussioner och beslut som utvecklar och driver Jägarnas Riksförbund framåt.