Är du ny som jägare och vill vara med på en klassisk älgjakt?

Vi upprepar succén från ifjol! Tillsammans med Sveaskog har Jägarnas Riksförbund fått möjligheten att bjuda in ett utvalt antal av våra medlemmar till en klassisk älgjakt i december.

Jakten kommer bedrivas som älgjakt med folkdrev och Jägarnas Riksförbund bjuder på lunch i skogen och boende en natt mellan den 16/12. Alla som deltar skall vara beredda att gå en såt och sitta på pass en såt och JRF står för jaktledning och eftersök.

Datumet för jakten är den 16 december 2022 i Malingsbo Kloten (ca 9 mil norr om Västerås).

För att vara med och tävla om en plats på älgjakten behöver du vara ny som jägare medlem i Jägarnas Riksförbund samt skicka in ett email till mikael.hultnas@jagarnasriksforbund.se med en motivering varför just du ska vara med på jakten.
Tävlingen avslutas den 27/11.

Lycka till och välkommen med din ansökan!