Mässbutik online

För att förenkla hanteringen av mässmaterial och möjliggöra en mer individuellt anpassad beställningsrutin så har kansliet nu tagit fram en mässbutik där ni kan lägga era ordrar av mässmaterial när det passar er. Mässmaterialet beställs till självkostnadspris.

Kom ihåg att produktion och utskick kan ta tid så var ute i god tid. Efter att en beställning är lagd i webshopen skickas en faktura till den person som beställer så säkerställ att beställaren har möjlighet att betala med avdelningens eller distriktets medel.

Från år 2023 (utg 024-22) har distriktsbidragen höjts med 50% och det har tydliggjorts att minst 1/3 av det årliga bidraget ska användas för utåtriktad verksamhet, till exempel mässor, i distrikt och avdelningar. Den avdelning som behöver ekonomiskt stöd för inköp av mässmaterial hänvisas därför till sitt distrikt.

Mässbutiken hittar ni på följande länk: Jägarnas Riksförbund (jagarnasriksforbund.se)

Vill ni ha hjälp med tips eller planering inför er mässa eller event så kan ni kontakta oss på kansliet så hjälper vi er gärna så att ni, era medlemmar och förbundet får ut så mycket som möjligt av varje dag ni står i Jägarnas Riksförbunds monter.

Om ni vill ha stöd på plats i montern av kansliets personal så behöver vi ha in en förfrågan om det senast de 10 mars 2024 för att vi ska kunna planera och prioritera bland de många förfrågningar som kommer in varje år. Vi tycker att det är väldigt roligt att intresset för att representera Jägarnas Riksförbund på mässor och event är så stort och vi vill gärna komma och besöka så många av er som möjligt och för att underlätta det arbetet så är det viktigt att vi får in er förfrågan i tid.

Jag vill här också passa på att påminna om JRF-dagen den andra lördagen i augusti (10/8) som det beslutades om på årsstämman.

Med vänlig hälsning
Jimmy Låås