« Tillbaka till distriktet

Karlskoga Jaktskytteklubb

Välkommen till Karlskoga Jaktskytteklubb, en lokalavdelning i Jägarnas Riksförbund.

Klubben bedriver skytteverksamhet vid de egna skjutbanorna som också är godkända som provbanor för jägarexamen. Klubben har för närvarande fyra verksamma provledare som examinerar elever från jägarskolekurser från distriktet.

Som medlem i Jägarnas Riksförbund Karlskoga kan du utnyttja klubben skjutbanor. För att dessutom ha reducerade priser vid uttnyttjande av anläggningen, så tar klubben ut en årsavgift på 75 kr.

Du kan också bli medlem i klubben utan att vara medlem i Jägarnas Riksförbund. Årsavgift för stödjande medlem, som bara berör skjutbaneverksamheten, ej delar i viltvårdavdelningens arbete är 150 kr/år. Man har samma reducering på avgifter vid utnyttjande av anläggningarna. För att lösa medlemskap endast i klubben så betalar man in avgiften till postgirot 64 69 55-5. Ange: namn, adress och vilket år du betalar för.

• Jaktpolitik

Beslut om vargjakt 2018

2017-09-28, Jägarnas Riksförbund

Under eftermiddagen den 28 september fattades beslut om 2018-års vargjakt. Totalt ska 22 vargar fällas i 5 län. Antalet är alldeles för lågt och det kommer inte få någon verklig effekt på vargpopulationen.

Läs hela nyheten

• Avdelningsnyheter

Årsstämma 2015

2015-03-05, Karlskoga Jaktskytteklubb

Årstämman hälls den 1 mars vid Karlskoga Kennelklubbs lokal vid Fårfallet.

Läs hela nyheten