Gävleborgs län

Välj distriktsavdelning

Gävleborgs län

I Sveriges skogstätaste län, Gävleborg, har jakten djupa rötter. Länet har starka rovdjursstammar och årstiderna delas in i "före och efter älgjakten". I Gästriklands och Hälsinglands gamla sågverks- och brukssamhällen sitter löshundsjakten närmast i generna hos befolkningen. Här spelar Jägarnas Riksförbund en viktig roll för allmogejägarna.

Årsmöte

1 februari 2020, Dellenbygden - Gävleborg • Avdelningsårsstämma

Datum: Lördag 1 februari 2020 Tid: 13:00-16:00 Plats: Bobygdsgården, Svedja (Skylt Rv 84 ) Välkommen till årsstämman i Jrf Dellenbygdens Jakt och Fiske

Årsstämma Söderhamn

1 februari 2020, Söderhamns JVK - Gävleborg • Avdelningsårsstämma

Årsstämma Söderhamns avdelning . Kl 13.00 1 februari 2020 Forsbackaskolan (1,5 km från Söderhamns centrum). Vid frågor kontakta Johnny Rosén 070-6084855.

Årsstämma Hedesunda

15 februari 2020, Hedesunda - Gävleborg • Avdelningsårsstämma

Lördag 15 februari 13.00 - 16.00 Folkets Hus i Hedesunda, Södra Gävlevägen 35, 810 40 Hedesunda Vägbeskrivning: Om ni inte hittar, ring till: Åke Lindberg, 073-061 01 85. Välkommen till årsstämman i Jrf Hedesunda! Under kvällen har vi sedvanliga årsmötesförhandlingar enligt dagordning samt utlottning av en vinst. Kom på årsmötet och ta upp dina förslag och ha synpunkter på vad man skulle kunna göra tillsammans (många nya idéer). Vi bjuder på kaffe och smörgås. OBS! Eftersom vi har slagit ihop tre avdelningar till en, så är vi tvungen att ta in anmälan till årsmötet för att veta att vi får plats i lokalen. Ni anmäler er om ni kommer på årsmötet till sekreterare Anna-Karin Westman, 070-663 60 57 eller anna- karin.westman@infranord.se senast måndag 10 februari 2020. Varmt välkomna! Styrelsen.

Årsstämma Hedesunda

15 februari 2020, Hedesunda - Gävleborg • Avdelningsårsstämma