Ungdomar - Jägarnas Riksförbund

Jägarnas Riksförbund ungdomsläger

Plats: Vid Nykvarn/Södertälje avdelningens skjutbana utanför Nykvarn

Datum: 17-19 maj 2019

Jägarnas Riksförbund bjuder in alla mellan 7 - 18 år till ett riktigt roligt vildmarksläger strax utanför Nykvarn. Här kan du på ett spännande och roligt sätt lära dig mer om natur, jakt, viltvård och överlevnadsteknik. Lägret är förlagt till Nykvarn/Södertälje avdelningens skjutbana utanför Nykvarn. Att vi kommer att vara på en av landets finaste skjutbanor innebär naturligtvis att det blir möjligt att träna skytte.

Vi kommer att bo i tält så du ska ha med dig: liggunderlag, sovsäck som klarar minst 5 minusgrader och ficklampa.

Mat och dryck håller vi med så om det är något vi behöver veta, t ex om du är allergisk mot något, så är vi tacksamma om du talar om det vid anmälan. Självklart är du rustad med lämpliga kläder och skor samt ett glatt humör! Ta inte med kniv (förbjudet). Vi har låneknivar som får lånas under uppsikt. Mobiler är tillåtna, men det finns tyvärr ingen möjlighet att ladda.

Platsen: Nykvarn/Södertälje avdelningens skjutbana utanför Nykvarn. Tid: Ankomst kl.17.00  den 17 maj. Föräldrar och vänner är välkomna att titta på de avslutande tävlingarna kl.15.00 den 19 maj.

Hemfärden blir ca kl. 17.00

Kostnad: 400 kr inklusive mat, logi och aktiviteter. (För icke medlem i JRF tillkommer medlemsavgift 50 kr).
Max antal deltagare: max 100 personer

Checklista

Viktigt att packa med
Sovsäck som klarar minst -5 och gärna en extra filt

Liggunderlag

Ficklampa
Varma kläder att sova i
Eventuell kudde
Extra kläder (kolla väderleksrapporten)
Eftersom lägret är i maj i år kan vädret vara ostadigt och kallt, speciellt på nätterna!

Anmälan: Senast den 30 april Du kan anmäla dig genom att sätta in 400 kr (+ 50 kr om du inte redan är medlem) på Jägarnas Riksförbunds bankgiro 130-1365. Eller maila Therese theelimag@gmail.com eller Sara borup79@gmail.com

• Skriv ungdomsläger 2019, ditt namn, adress, personnummer och vårdnadshavares telefonnummer.

Du får ingen bekräftelse hemskickad men skulle lägret vara fulltecknat så hör vi av oss till dig.

För er som inte hittar så träffas vi på parkeringen vid Turinge kyrka kl 16.30 (ligger någon kilometer från Nykvarns trafikplats efter gamla vägen mot Läggesta). Är det någon som kommer med tåg och vill ha hämtning så måste ni meddela detta till oss.

Då deltagarantalet är begränsat rekommenderar vi att du anmäler dig direkt!

Vid frågor kan du antingen maila ovanstående personer eller ringa Sara på 0733 500 232